Studentki i Studenci! Zapraszamy do udziału w nowym projekcie Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości: edu-Ratownicy.

Interesujesz się social mediami? Chcesz poszerzać swoją wiedzę na temat ePR? Chcesz wspierać komunikację Fundacji? Jeśli tak – zapraszamy! Weź udział w programie rozwojowym dla Stypendystów i Wolontariuszy Fundacji!   Jeśli chciałbyś/chciałabyś tworzyć komunikację organizacji społecznej, ale nie masz jeszcze doświadczenia i dopiero zaczynasz swoją przygodę – ten program jest dla Ciebie.   STUDENCKIE CENTRUM MEDIALNE To siedmiomiesięczny, bezpłatny program, który przybliży Ci pracę związaną z komunikacją w mediach społecznościowych i marketingiem. Program zawiera szkolenia i warsztaty, które poruszą temat marketingu kreatywnego i treści. Odkryjesz świat algorytmów w social mediach. Druga część to praktyka, w czasie której wesprzesz Fundację w komunikacji internetowej. SCM to: wiedza i doświadczenie specjalistów przyjazna atmosfera praktyczne podejście Tutaj nuda Ci nie grozi! Jeśli chcesz spróbować swoich sił w prowadzeniu komunikacji marki, tworzeniu grafik, wideo albo pisaniu tekstów – to miejsce jest dla Ciebie. przygotowaliśmy dla Ciebie wartościowe szkolenia, dzięki którym odkryjesz tajniki social media i komunikacji marketingowej oraz poznasz przydatne narzędzia i dobre praktyki. poprzez realizację zadań dla Fundacji dowiesz się o co dokładnie chodzi w “pracy na facebooku” (ale nie tylko). wybierzesz swoją grupę i będziesz mógł/mogła specjalizować się w zespole komunikacji albo zespole kreacji. Dołącz do programu rozwojowego SCM i sprawdź się w pracy kreatywnej dla FEP.   ZAPISY Zapisy do 12 sierpnia 2021, do godz. 23:59 ->  https://bit.ly/scmformularz   HARMONOGRAM 27-28 sierpnia – szkolenie w Warszawie(zwracamy koszty podróży oraz zapewniamy nocleg i wyżywienie)Wrzesień – szkolenie onlinePaździernik – zadania praktyczneListopad – szkolenie online i zadania praktyczne Grudzień – zadania praktyczneStyczeń – dla chętnych: wizyty studyjne w Lublinie i ŁodziLuty – szkolenie online i zadania praktyczne Marzec – podsumowanie programuTerminy szkoleń będziemy ustalać wspólnie, a zadania praktyczne będą wybierane indywidualnie.   WARTO WIEDZIEĆ Dla kogo jest program?Studenckie Centrum Medialne, to możliwość rozwoju dla studentów Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości, stypendystek/stypendystów Programu Stypendia Pomostowe i wolontariuszek/wolontariuszy Programu PROJEKTOR. Praktyki studenckie?Czy SCM to okazja do odbycia praktyk studenckich? Tak, dajemy taką możliwość! Coś więcej?Dodatkowo, po zakończeniu programu, dla 2 osób przewidujemy płatne praktyki w okresie od kwietnia do sierpnia 2022 (plan praktyk dostosowywany indywidualnie). Pytania?W razie jakichkolwiek pytań kontaktuj się z koordynatorką tego programu: Aleksandrą Skorżyńską-Surowiec: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. document.getElementById('cloak1d9f2a57e5ed29bd88b7604889196359').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy1d9f2a57e5ed29bd88b7604889196359 = 'a.skorzynska' + '@'; addy1d9f2a57e5ed29bd88b7604889196359 = addy1d9f2a57e5ed29bd88b7604889196359 + 'projektor' + '.' + 'org' + '.' + 'pl'; var addy_text1d9f2a57e5ed29bd88b7604889196359 = 'a.skorzynska' + '@' + 'projektor' + '.' + 'org' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak1d9f2a57e5ed29bd88b7604889196359').innerHTML += ''+addy_text1d9f2a57e5ed29bd88b7604889196359+'';   Więcej informacji o naszych programach można znaleźć na: www.stypendia-pomostowe.pl i www.projektor.org.pl 
Szkolenia i rozwój, kursy i podnoszenie kompetencji - czy na pewno potrzebne są studentom? Zapraszamy Stypendystów i Wolontariuszy do lektury!   We współczesnym, zdigitalizowanym świecie ciągłe zmiany to nowe status quo. Około 75 milionów miejsc pracy może zniknąć, gdy praca ludzi zostanie zastąpiona przez systemy informatyczne oraz rozwiniętą automatyzację maszyn - to szacunki World Economic Forum z raportu opublikowanego w 2018 roku. Równocześnie ponad 133 miliony miejsc pracy pochodzić będzie z nowych zawodów. Zmieni się charakter i profil umiejętności, których oczekiwać będzie się od pracowników[1]. Wielu z tych nowych stanowisk i specjalizacji jeszcze nie znamy, ale wiemy jedno - do zmian będziemy musieli przystosowywać się przez całe nasze zawodowe życie.   LONG LIFE LEARNING - TO NASZA PRZYSZŁOŚĆ Nikogo już chyba nie trzeba przekonywać, że aby odnaleźć się na rynku pracy i dobrze sobie na nim radzić – większość z nas uczyć się będzie przez całe życie. Studia są solidną podstawą i jednym z etapów zdobywania wiedzy i doświadczeń, natomiast szkolenia kompetencji i long life learning to nieodłączna część zawodowej przyszłości większości ludzi. Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji i kompetencji, zwłaszcza tzw. kompetencji przyszłości, takich jak myślenie projektowe, kreatywność, rozwiązywanie złożonych problemów, kompetencje międzykulturowe, współpraca i zarządzanie ludźmi czy umiejętność korzystania z nowych narzędzi cyfrowych i programów[2]– już dziś jest niezbędną aktywnością dla wszystkich, którzy chcą rozwijać się zawodowo. Również dla studentów! Z pomocą przychodzą szkolenia i kursy, dzięki którym możemy zdobywać mikro-kwalifikacje oraz certyfikaty kompetencji. Na popularności zyskują szkolenia online i platformy do e-learningu, których gwałtowny rozwój obserwujemy od roku. Wiele osób nie wyobraża już sobie powrotu do sal szkoleniowych na cały dzień i wybiera elastyczne formy nauki.   SZKOLENIA ONLINE - CZY WARTO I DLACZEGO? Szkolenia online mogą przybierać różne formy, możemy wybierać spośród wielu różnych formatów: webinaria, warsztaty i szkolenia online na żywo, e-szkolenia do realizacji we własnym tempie, blended learning łączący spotkania z ekspertem i grupą szkoleniową z formami e-learningu realizowanymi we własnym tempie. Wszystkie te formy mają swoje zalety i wady. Najważniejsze plusy? Przede wszystkim wygoda. Wybieramy dogodny termin i miejsce nauki, nie tracimy czasu ani środków na dojazdy. Uczymy się we własnym tempie, nie rozprasza nas grupa – dzięki temu można lepiej przyswoić wiedzę. Szkolenia często podzielone są na łatwe do zrealizowania w krótkim czasie sekcje, a w przypadku szkoleń na żywo – prowadzone w wybranych godzinach, nie trzeba więc zarywać całego dnia na zrealizowanie wybranego modułu szkoleniowego. Samemu można decydować o tempie i przebiegu nauki. Czy to ma sens? Tak! Trzeba tylko pamiętać o jednym – ma to sens wtedy, gdy zadbamy o swoją motywację i weźmiemy odpowiedzialność za swój proces uczenia się. Nikt nie będzie nas pilnował, dlatego po naszej stronie pozostaje wygospodarowanie czasu i dobre zarządzanie nim, a także zadbanie o samodyscyplinę oraz o pozbycie się… dystraktorów.   TROCHĘ POMOCY NA POCZĄTEK Zainteresowanym tematem nauki online podrzucamy dwa ciekawe źródła, które mogą być pomocne przy rozpoczynaniu przygody z e-learningiem: Jak się uczyć online – darmowy kurs na platformie Edx Czym jest wiedza i jak ją zdobywać? Rozmowa z Patrycją Obarą Sekrety skutecznej nauki w podcaście Rozwój osobisty dla każdego. Polecamy również nasze dwa obszerne wpisy, w których opisujemy: Gdzie w sieci poszerzać swoją wiedzę? MOOC – massive open online courses czyli masowe otwarte kursy online, prowadzone przez uczelnie wyższe lub instytucje naukowe, które warto znać i z których warto korzystać Źródła wiedzy i biblioteki online, również te dostępne jako zasoby otwartego dostępu   NAJWAŻNIEJSZA INFORMACJA NA KONIEC! Nieustająco zapraszamy Was do korzystania z organizowanych przez FEP szkoleń i warsztatów. Ale to nie koniec! Fundacja przygotowuje dla swoich stypendystów i wolontariuszy nową inicjatywę. Poza planowanymi i rozpoczętymi już cyklami warsztatów, jesienią planujemy otwarcie dwóch nowych platform online: platformy szkoleniowej, na której będziecie mogli korzystać z kursów i szkoleń oraz platformy społecznościowej dla studentów związanych z Fundacją – stypendystów i wolontariuszy. Śledźcie nas uważnie i wypatrujcie informacji! Stypendia Pomostowe na FBProgram PROJEKTOR na FB   Artykuł przygotowała: Anna Nowak, Specjalistka Public Relations z Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości   [1] DELab Uniwersytetu Warszawskiego, „Kompetencje przyszłości”, s. 14 [2] Więcej o kompetencjach przyszłości znajdziesz w raportach DELab Uniwerytetu Warszawskiego i Institue for the Future (patrz: źródła)   Źródła: Raport „Kompetencje przyszłości. Jak je kształtować w elastycznym ekosystemie edukacyjnym?”, DELab Uniwersytetu Warszawskiego,https://www.delab.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2019/09/Kompetencje_przyszlosci_Raport_DELabUW.pdf, dostęp: 21.06.2021 Raport „Future Work Skills 2020” przygotowany przez Institute for the Future dla Instytutu Badawczego Uniwersytetu w Phoenix i przetłumaczony przez Alogic: https://alogic.pl/blog/raport-kompetencje-zawodowe-przyszlosci-2020-institute-for-the-future, dostęp: 21.06.2021   Więcej informacji o naszych programach można znaleźć na: www.stypendia-pomostowe.pl i www.projektor.org.pl 
Czy wiesz dlaczego ludzie zawładnęli światem i nigdy tej władzy nie utracili? To dzięki jednej, niezwykle ważnej kompetencji. Gdy ja rozwiniesz, zrealizujesz największe marzenia. Gdy ją zignorujesz, możesz szybko stracić pracę.   Ta kompetencja to współpraca. Jeśli chcesz się dowiedzieć na jakim poziomie masz rozwiniętą tę umiejętność – czytaj dalej. A jeśli zastanawiasz się, co to ma wspólnego z pewną nieprzypadkową społecznością – przeczytaj artykuł do końca!   DLACZEGO TO WŁAŚNIE LUDZIE ZOSTALI WŁADCAMI ZIEMI? Czy zastanawiałaś/eś się kiedyś, dlaczego to właśnie ludzie zostali władcami Ziemi? Czy to zasługa jakichś wyjątkowych cech ludzkiego ciała, mózgu? Czy jako jednostki jesteśmy silniejsi, sprawniejsi od np. szympansów? Wyobraź sobie, że jesteś na bezludnej wyspie – ty i szympans. Kto by lepiej sobie poradził z przetrwaniem? Yuval Noah Harari w wystąpieniu “Czym wytłumaczyć zaskakujący rozwój ludzkości?” na TED mówi: “Prawdziwa różnica między ludźmi a wszystkimi innymi zwierzętami nie leży na poziomie jednostki, a na poziomie zbiorowości. Ludzie kontrolują planetę, ponieważ są jedynym gatunkiem, który potrafi współpracować zarówno elastycznie, jak i w znacznych liczbach”. To dzięki efektywnemu porozumiewaniu się, umiejętności łączenia w sieci kontaktów i współdziałaniu ludzie mogą stawić czoła różnym zagrożeniom, ale i wspólnie tworzyć innowacyjne rozwiązania, rozwijać cywilizację.   JAK SZYBKO STRACIĆ PRACĘ? Umiejętność współpracy to ważna sprawa, od niej zależy przetrwanie, ale także to, jak szybko stracisz pracę. “Rekruterzy mówią, że znalezienie pracy człowiek zawdzięcza w 70 procentach umiejętnościom merytorycznym, a w 30 procentach – łatwości kontaktów z innymi. Utratę pracy zawdzięcza zaś w 70 procentach nieumiejętności współpracy, a w 30 procentach niekompetencji”. Na rynku jest wielu ekspertów o porównywalnej wiedzy, jednak na konsultantów wybierani są ci, cechujący się świetnymi umiejętnościami komunikacyjnymi.   JAK SIĘGNĄĆ PO WIELKIE MARZENIA? Umiejętność współpracy, chociaż tak niepozorna (bo przecież kreatywność, inteligencja czy innowacyjność brzmią zdecydowanie lepiej) okazuje się kluczowa, kiedy chcemy osiągnąć cel przewyższający możliwości jednego człowieka. Lot na księżyc, albo nawet ten stąd do Londynu, nie byłby możliwy do zrealizowania w pojedynkę. Chcesz mieć udział we wspaniałych przedsięwzięciach, realizować wielkie marzenia? Współpracuj. Sprawdź poniżej na jakim poziomie masz rozwiniętą umiejętność pracy w zespole.   JEŚLI MASZ TE CECHY, TWÓJ ZESPÓŁ OSIĄGNIE SUKCES. Poniżej znajdziesz listę 9 umiejętności zespołowych. Możesz ją potraktować jak test i ocenić każdą z nich od 1 do 3 (1 słabo rozwinięta, 2 średnio rozwinięta, 3 dobrze rozwinięta). Umiejętności zespołowe: Umiejętność wyznaczania wspólnych celów, dzielenie się odpowiedzialnością i koordynacja wysiłków poszczególnych członków zespołu; Łatwość w nawiązywaniu kontaktów z innymi; Umiejętność dzielenia się wiedzą i pomysłami; Promowanie współpracy, rozwiązywanie konfliktów i godzenie sprzecznych celów poszczególnych jednostek czy grup; Komunikatywność, zdolność prezentowania skomplikowanych pomysłów czy rozwiązań; Inicjatywa rozumiana jako przyjmowanie odpowiedzialności nie tylko za wyznaczone działania, ale i dobrowolne wyznaczanie sobie dodatkowych celów i generowanie nowych pomysłów; Umiejętność zarządzania samym sobą, czyli planowanie własnego rozwoju zawodowego, regulowanie własnego zaangażowania w wykonane obowiązki i zarządzanie czasem;Perspektywiczne spojrzenie, czyli nie tylko widzenie swojej pracy w szerszym kontekście, ale i umiejętność spojrzenia na nią oczami klienta, dostawcy, szefa;Partnerstwo definiowane jako wola pomagania kierownictwu w osiąganiu celów firmy, ale z jednoczesną umiejętnością kształtowania własnej opinii, a nie poleganie wyłącznie na zdaniu szefa.Nie martw się jeśli oceniłaś/eś swoje umiejętności niesatysfakcjonująco. Współpracę jak każdą umiejętność można doskonalić, a najlepiej robić to w praktyce. W systemie szkolnym wciąż brakuje miejsca na to, aby umiejętność współpracy rozwijać, ale podczas studiów sama/sam możesz poszukać przestrzeni, gdzie poznasz ludzi o podobnych zainteresowaniach i wartościach. Razem możecie stworzyć niejedną wspaniałą inicjatywę, rozwiązać problem społeczny czy zrealizować naukowy projekt.   WSPÓŁPRACOWAĆ, ALE Z KIM? Czyli o tym, kiedy społeczność przypadkowa staje się nieprzypadkową. Znalezienie ludzi do współpracy nie powinno sprawić kłopotu, bo trudno uniknąć bycia częścią społeczności, ale czy na pewno to takie proste? Często częścią społeczności stajesz się zupełnie przypadkowo. Mieszkasz w jakiejś miejscowości, studiujesz na jakiejś uczelni. Aplikując o stypendium w Programie Stypendia Pomostowe lub do wolontariatu w Programie PROJEKTOR stajesz się częścią społeczności Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Kiedy jesteś na koncercie ulubionego zespołu lub na meczu swojej drużyny pomimo tego, że otaczają cię obcy ludzie, masz poczucie, że coś was łączy – emocje, wrażliwość, wartości – ale to i tak za mało, abyś miała/miał poczucie, że to twoja społeczność. Często nie znasz sąsiadów, ludzi z uczelni, czy z Fundacji, nie wiesz kim są, co robią, czym się interesują. Kiedy społeczność przypadkowa staje się nieprzypadkową? Kiedy ją wybierasz, angażujesz się, coraz lepiej poznajesz ludzi, kiedy działasz i tworzysz wraz z innymi. Wtedy to Twoja drużyna, twoja ekipa, twój team.   NIEPRZYPADKOWA SPOŁECZNOŚĆ Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości przygotowuje specjalnie dla studentów – stypendystek/stypendystów Programu Stypendia Pomostowe i wolontariuszek/wolontariuszy Programu PROJEKTOR platformę społecznościową, która może być właśnie tą nieprzypadkową, wybraną przez ciebie ekipą ludzi. Na nowej platformie społecznościowej Fundacji: spotkasz studentki/studentów z całej Polski,wymienisz się doświadczeniami, wiedzą, ale też notatkami, czy ankietami do pracy licencjackiej lub magisterskiej,podyskutujesz o ważnych dla ciebie sprawach, znajdziesz ludzi do zespołu projektowego,dowiesz się o bezpłatnych kursach i szkoleniach rozwojowych,rozwiniesz umiejętność współpracy,zdobędziesz kontakty do ludzi, którzy mogą pomóc ci w realizacji twojej inicjatywy,sprawdzisz w czym jesteś dobra/dobry – za aktywność otrzymasz odznaki,wymienisz się poleceniami ciekawych filmów, książek, seriali, podcastów,znajdziesz inspiracje do rozwoju swoich pasji i umiejętności, znajdziesz ciekawe oferty wolontariatu, stażu i pracy. Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości wspiera ludzi młodych, proaktywnych, chcących realizować swoje pomysły i angażować innych do współpracy przy projektach. Śledź aktualności na stronach programów Fundacji: Stypendia Pomostowe na FBProgram PROJEKTOR na FB   PRZYPISY: Y. N. Harari, “What explains the rise of humans”, dostęp online: https://www.ted.com/talks/yuval_noah_harari_what_explains_the_rise_of_humans M. Brzeziński, “Biznes, czyli sztuka budowania relacji”, Wydawnictwo Zwierciadło, Warszawa 2014, s. 23 R. Szczepanik, “Budowanie zespołu”, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2013, s. 12   Autorka artykułu: Kamila Olejek – specjalistka ds. komunikacji i PR, Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości – Program PROJEKTOR Więcej informacji o naszych programach można znaleźć na: www.stypendia-pomostowe.pl i www.projektor.org.pl 
Z ogromnym żalem i smutkiem zawiadamiamy, że 23 lutego 2021 roku zmarł, w wieku 94 lat, profesor Jerzy Dietl, założyciel i wieloletni prezes Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości.